کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴در مجمع 1402 #شیران چه گذشت؟ مهترین برنامه های هلدینگ صنایع شیمیایی ایران از تولید اتلین دی آمین تا پروژه توسعه آلکیل بنزن خطی/ اسفند 1402

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


🔴در مجمع 1402 #شیران چه گذشت؟ مهترین برنامه های هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران از تولید اتلین دی آمین تا پروژه توسعه تولید آلکیل بنزن خطی/ اسفند 1402

 

وب سایت بورس نگار - مجمع هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با نماد "شیران" امروز 28 اسفند 1402 برگزار شد #شیران بیش از 80 درصد از LAB ( آلکیل بنزن خطی) کشور را تولید می کند LAB مواد اولیه اصلی در تولید انواع محصولات شوینده خانگی وصنعتی است.، در ادامه خلاصه ای از خبرهای مهم و حواشی مجمع_شیران را باهم مرور می کنیم پس با وب سایت بورس نگار همراه باشید ...

 

جدیدترین خبرها از مجامع بورسی - مجمع سالیانه هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران امروز برگزار شد هلدینگ سرمايه‌گذاری صنايع شيميايی ايران (ICIIC) از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی (LAB)، آلکیلات سنگین (HAB) و نرمال پارافین (NP) در منطقه خاورمیانه می‌باشد.این هلدینگ با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصد بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با حضور ۸۲درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزاری شد مهم‌ترین تصمیمات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:


✅طرح تولید اتلین دی آمین در شهر خمین با 40 درصد پیشرفت درحال اجراست ....
 
✅وضعیت فروش صادراتی به ۱۰۷هزار تن محصول رسیده که بیشترین مقدار نسبت به سال‌های گذشته بوده است.

✅افزایش درآمد عملیاتی شرکت علیرغم کاهش ۳۰درصدی قیمت LAB، از دستاوردهای شیران است.

✅در شرکت نیروکلر در نیمه دوم سال افت جدی داشتیم، اما سود حاصل از فعالیت آن‌ها رشد داشته است.

✅ظرفیت تولید رافینیت ۶۸۵هزار تن است.

✅در حوزه حضور در بازارهای دنیا وتوسعه LAB و الکل چرب برنامه‌هایی را تعریف کرده‌ایم و در نظر داریم جزء شرکت‌های شیمیایی بزرگ در منطقه‌ خاورمیانه باشیم.

✅طرح توسعه LAB ۲ تقریباً ۸۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز داشت. این پروژه پیشرفت ۶۴درصدی دارد.

✅فعالیت‌های طراحی و انجام امور باقیمانده در حوزه مهندسی خرید پس از انعقاد قرارداد انجام و مخازن آن نیز نصب شده است.

✅۶۹درصد تأمین قطعات پروژه ٢ LAB صورت گرفته است.

✅۲۷۰۰ میلیارد تومان از این پروژه باید در سال مالی جدید تأمین و تسویه شود.

✅پیرو ضرورت خرید کامل نفت سفید از پالایشگاه تبریز و اصفهان لازم است محصولات جانبی تولیدی پس از استانداردسازی در بورس انرژی عرضه و فروخته شود.

✅برای رفع کمبود خوراک با پالایشگاه تبریز به تفاهم رسیدیم که بخشی از نفت سفید را این شرکت خریداری کنیم، اما با مخالفت جدی از نهادهای بالادستی مواجه شدیم. در نهایت از بورس کالا نفت را خریداری کردیم.

✅برای محصولات برگشتی، کد استانداردسازی دریافت کردیم.

✅تفاهم کردیم از اول اسفندماه ۳۰درصد محصولات را از بورس انرژی خریداری کنیم و برگشتی محصولات از پالایشگاه اصفهان هم برای شرکت باشد؛ یعنی زیان برش سبک را نداریم.

✅برای پرونده هیزل نیز چهار حکم گرفتیم. مجدداً هیزل شکایتی را طرح کرد که مردود شد.

✅دعوای مطالبه وجه بیش از ۱۰۰ میلیون درهم علیه شرکت هیزل و مدیرعامل آن در محاکم امارات مطرح و بابت اصل و خسارت تأخیر، بالغ بر ۱۶۶ میلیون درهم به نفع شرکت شیران رای صادر شد. رأی دادگاه تجدیدنظر نیز در دیوان عالی کشور امارات به نفع شیران تائید شد.

✅تشکیل دفتر بازرگانی خارجی شرکت و ایجاد ساختار لازم برای عملیات مخزن‌داری، فروش مستقیم محصولات به مصرف‌کنندگان نهایی و تنوع روش‌های فروش در کشورهای منطقه از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه بازار و محصولات است.

✅واحد فروش شرکت در کمتر از چهار ماه توانسته حدود ۲۰هزار تن از این محصولات را پس از بازاریابی‌های بسیار در بورس انرژی عرضه کند و به فروش برساند.

✅امکان استرداد وجوه پرداخت شده جهت واردات مواد اولیه مورد استفاده در شرکت به ازای صادرات محصولات از دستاوردهای شرکت در حوزه بازرگانی است.

✅درخصوص طرح تولید اتیلن دی امین گفته شد: هدف از این طرح، افزایش سهم محصولات با ارزش افزوده بالا و رفع نیاز داخل و همچنین جلوگیری از واردات و کاهش وابستگی به محصولات پایین‌دستی پتروشیمی است.

✅سه مگاوات برق خورشیدی را تولید کردیم. مصرف کل برق ما ١٠.۵ مگاوات است.

✅یک شرکت حمل‌ونقل نیز تأسیس کردیم. مجوز دیگری که اخذ کردیم، مرز دائم است. به‌طور رسمی، شرکت خدمات بازرگانی ما مرز دائم شد که به راحتی کالاها می‌توانند عبور کنند و یا وارد شوند.


✅بانک صنعت و معدن در نظر دارد بلوک سهام آتیه دماوند و شیران را واگذار کند، اما چون فعلاً سند در وثیقه بانک مرکزی است، به تغویق افتاده و در حال رفع وثیقه هستیم. این یک تصمیم قطعی و تکلیف برای بانک است.

✅کل فروش محصولات شرکت در بورس انجام خواهد شد.

✅در پایان مجمع سالانه شیران و پس از تصویب صورت های مالی، به ازای هر سهم ۴۷ تومان سود نقدی تقسیم شد این سود از تاریخ 31 فروردین به جساب سهامداران واریز خواهد شد.

#مجمع #شیران

برچسب ها: ,,,,,,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان