کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

خبری مهم برای سهامداران پالایشی >>> لحظاتی پیش پالایشی های بورس شفاف سازی کردند / 31 خرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

 

خبری مهم برای سهامداران پالایشی >>> لحظاتی پیش پالایشی های بورس شفاف سازی کردند / 31 خرداد 94
 

 در پی ابلاغ صورت حساب یارانه و فرآورده های نفتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به شرکت های پالایشی، نماد معاملاتی شرکت پالایشی روز چهارشنبه هفته گذشته به جهت تعیین اثر با اهمیت این مصوبه بر سود سال 93 این شرکت ها متوقف شدند.

بر اساس این گزارش، این مصوبه در حالی اواخر هفته گذشته به این شرکت ها ابلاغ شد که شرکت ملی پالایش و پخش در اقدامی تعجب برانگیز و کم سابقه تنها دو روز پس از این اتفاق، ابلاغیه مذکور را از شرکت های پالایشی پس می گیرد.

بنابر این گزارش این اقدام شرکت ملی پالایش و پخش در حالی صورت می پذیرد که شرکت های پالایشی هیچ دلیلی برای این تصمیم متصور نیستند و هنوز شرکت ملی پالایش و پخش نیز نسبت به این موضوع شفاف سازی انجام نداده است. بر همین اساس شرکت های پالایشی طی ارسال گزارش شفاف سازی به سازمان بورس که لحظاتی پیش منتشر شد اعلام کردند که اعلامیه های یارانه فرآورده های تولیدی سال 93 بدون مستندات به این شرکت ها واصل گردید که پس از بررسی ارقام و اختلاف بین یارانه محاسبه شد. بر اساس صورتحساب های ماهانه ارسالی شرکت ملی پالایش و پخش (مبنای پیش بینی سود و زیان میان دوره ای سال 93) و اعلامیه های فوق درخواست مبنای محاسبه و ارایه مستندات مرتبط با اعلامیه های فوق از جسابداری شرکت ملی پالایش و پخش گردید که اعلام نموده اند در حال حاضر مستندات اعلامیه های فوق قابل ارایه نمی باشد و تعدیل اعلامیه های فوق محتمل می باشد. اعلامیه های فوق باعث تغییرات با اهمیت در میزان سود شرکت می گردد.

لذا با توجه به تغییرات فوق بدون ارایه مستندات کافی مرتبط با اعلامیه فوق، تعیین درآمدها و تغییرات سود و زیانی سال 93 امکان پذیر نمی باشد.

بر این اساس به نظر می رسد آنگونه که در خبرها آمده بود شرکت ملی پالایش و پخش از پرداخت این یارانه منصرف نشده و این اعلامیه با توجه به عدم وجود مستندات و احتمال تغییرات مجدد تا ارسال مستندات اعلامیه فوق و امکان شناسایی تغییرات و آثار سود و زیانی به تعویق افتاده است.//بورس نیوز

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان