کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس پس از معاملات >>> نگاهی به اتفاقات بازار بورس و سهام / دوشنبه 1 تیر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


بورس پس از معاملات >>> نگاهی به اتفاقات بازار بورس و سهام / دوشنبه 1 تیر 94


بازار سهام امروز با پایان یافتن عرضه‌های برخی صندوق‌ها و نهادهای عمومی و نقد شدن دارایی‌ها در روزهای گذشته، همزمان با افزایش حساسیت‌ها به اخبار مذاکرات هسته‌ای به تدریج با غلبه خریداران بر فروشندگان سهام روبرو شده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، طی امروز (دوشنبه اول تیرماه 94) شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس با رشد 465 واحدی به محدوده 64 هزار و 276 واحد بازگشت.  

 شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با افزایش 193 واحدی به رقم 26 هزار و 661 واحد ایستاد در حالی که شاخص بازار اول با 423 واحد رشد توانست عدد 46 هزار و 221 واحد را برای خود ثبت کند. در عین حال شاخص بازار دوم بورس نیز با رشد 416 واحدی به رقم 133 هزار و 590 واحد ایستاد.

 بر اساس این گزارش شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز طی امروز با رشد 20 واحدی عدد 723 واحد را تجربه کرد.

 امروز ارزش کل معاملات بورس از 125 میلیارد و 912 میلیون تومان عبور کرد که حاصل دست به دست شدن 710 میلیون و 83 هزار و 770 سهم و اوراق مالی قابل معامله در 47 هزار و 870 نوبت خرید و فروش بود.

 طی امروز همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی 6 شرکت پالایشی 3 نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس با 72 واحد، پالایش نفت اصفهان با 53 واحد و بانک ملت با 39 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

 طی امروز نمادهای معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، نفت پارس، حفاری شمال، ایران خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان، دارویی لقمان، آهنگری تراکتورسازی ایران، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز، مهندسی صنعتی روان فن‌آور، پتروشیمی مارون، افرا نت از سوی ناظر بازار بازگشایی شدند و در عین حال نماد معاملاتی سیمان هرمزگان‌،ملی صنایع مس ایران، معدنی دماوند، آلو مراد، قند نقش جهان، نیرو ترانس متوقف شدند.

 امروز بیشترین حجم معاملات سهام در نماد معاملاتی بانک صادرات با برجای گذاشتن 116 میلیون و 577 هزار و 521 سهم ثبت شد که به نظر می‌رسید سازمان خصوصی‌سازی اصلی‌ترین حقوقی عرضه کننده در این سهم می باشد با این حال اغلب حقیقی‌ها ترجیح دادند امروز به عنوان خریدار در این صحنه فعال باشند.

 در این گروه نماد معاملاتی بانک ملت نیز همچنان با اقبال خریداران اغلب حقیقی روبرو است.

 امروز در نماد معاملاتی گسترش نفت و گاز پارسیان با وجود رشد قیمت سهم در تابلوی معاملات اما در این نماد 80 میلیون سهم روی دامنه منفی 4 قیمت کد به کد شد.

 امروز گروه خودرویی‌ها نیز با اقبال خریداران روبرو بود هر چند که حقوقی‌ها عرضه کننده سهام کورکورانه با هدف تامین نقدینگی از طریق دارایی‌های مالی نقد شونده در بازار بودند.

 فضای کلی معاملات بازار سهام اگر چه تا حد زیادی از انگیزه سفته‌بازانه معامله‌گران حکایت دارد اما برآیند کلی بازار نشان از افزایش آرام تعداد خریداران نسبت به فروشندگان دارد.

 در بازار امروز همچون روزهای گذشته 5 دقیقه پایانی بازار به یکی از جذاب‌ترین دقایق تالار شیشه‌ای تبدیل شده به طوری که به یکباره بازار با افزایش حجم و ارزش معاملات روبرو می‌شود در حالیکه حقوقی‌های بزرگ از هر فرصتی برای نقد کردن بخشی از دارایی‌ها استفاده می‌کنند.

 طی امروز نماد معاملاتی 6 شرکت پالایشی بورس در حالی بازگشایی شد که انتظار برای تعدیل سودآوری‌ها در پایان دوره مالی 93 به افزایش تقاضای سهام و شکل‌گیری صف خریدهای پایدار انجامیده است.

 برآیند کلی بازار نشان می‌دهد همزمان با افزایش حساسیت‌ها به اخبار مذاکرات هسته‌ای در روزهای آینده و نیز افزایش ترافیک برگزاری مجامع عادی سالیانه در تیر ماه امسال شادابی بیشتری بر کلیت معاملات سهام حکم فرما شود.//ایستانیوز

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان