کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

راهنمای بهترین خرید در بازار >>> راهنمای جامع برای انتخاب و خرید بهترین ماشین لباسشویی ...

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 18 دقيقه

راهنمای بهترین خرید در بازار >>> راهنمای جامع برای انتخاب و خرید بهترین ماشین لباسشویی ...

 

لباسشویی 1225 سفید سامسونگ
میزان مصرف انرژی

اینکه باید از خریدن مدل هایی از ماشین لباسشویی که درجه مصرف انرژی آنها از A پایین تر است خودداری کنید، بدیهی است. این روزها با بالاتر رفتن قیمت برق و ارزشمندترشدن انرژی نسبت به سال های قبل بیشتر خریداران مخصوصا کسانی که اقتصادی خرید می کنند، کم مصرف بودن لوازم را جزو فاکتورهای ضروری خریدشان قرار می دهند اما مدل های جدیدتر که دارای برچسب مصرف انرژی AAA هستند و البته قیمت بالاترین دارند برای خرید مناسب تر است.چون این برچسب نشان دهنده مصرف برق کمتر، آب کمتر و کیفیت شست و شوی بالاتر است.

جدای از برچسب میزان مصرف می توانید به امکاناتی که برای جلوگیری از هدررفتن آب روی مدل های جدیدتر قرار داده شده اند دقت کنید. چون این سیستم ها نه تنها باعث می شود مصرف آب پایین تر بیاید بلکه طول عمر دستگاه را بیشتر می کنند و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می کنند.

تفاوت های وزنی و جسمی

مدل های ماشین لباسشویی جز مدل های دوقلو که معمولا پنج و شش کیلویی هستند، ظرفیت های 5، 6، 7، 8 و 12 کیلویی دارند. به گزارش برترین ها معمولا ظرفیت وزنی لباسشویی را نسبت به تعداد اعضای خانواده انتخاب می کنند. مثلا برای خانواده های کوچک خریدن لباسشویی هفت کیلویی مناسب نیست مگر اینکه با فاصله زمانی زیادی از لباسشویی استفاده کنید یا مدل های پنج کیلویی برای خانواده های پرجمعیت مناسب نیست چون باید تعداد دفعات زیادی استفاده شود و در نتیجه طول عمر کوتاه تری خواهد داشت اما نکته مهمی که درباره حجم مدل های مختلف وجود دارد این است همه مدل ها با هر ظرفیتی به جز مدل های 12 کیلویی ابعاد یکسانی دارند و طراحی بدنه آنها چندان تفاوتی با هم ندارد.

از طرفی مدل های جدیدتر لباسشویی دارای سنسور ظرفیت هستند و قیمت بالاتری دارند. این مدل ها به صورت اتوماتیک وزن لباس ها را محاسبه می کنند و تمام کارکرد دستگاه را نسبتن به وزن لباس ها تنظیم می کنند.


طراحی های وسوسه کننده

از آنجا که معمولا لباسشویی را هم در آشپزخانه قرار می دهند، ظاهر مدلی که انتخاب می کنید هم می تواند مهم باشد. مدل هایی که گزینه های زیادی روی بدنه برای تنظیم دارند استفاده بسیار آسانتری دارند اما ظاهر آنها کمی شلوغ به نظر می رسد اما مدل هایی که بیش از چند دکمه برای تنظیم روی بدنه آنها قرار داده نشده است، تنظیم دشواری دارند اما ظاهری ساده و مدرنتر پیدا می کنند.

هرچه تعداد دکمه ها کمتر باشد نظافت بدنه آسان تر است. از طرفی خریدن مدل هایی با دکمه های لمسی چندان پیشنهاد نمی شود. داشتن نمایشگر LDC یا LED ظاهری مدرن به بدنه می دهد و البته فرایند شست و شو را با وضوح بیشتری نمایش می دهد. اما این نمایشگرها نه تنها باعث بالاتررفتن قیمت دستگاه می شود بلکه نکته دیگر درباره بدنه لباسشویی میزان درجه بازشدن در آن است. مدل هایی که 180 درجه باز می شوند مسلما برای خرید مناسب تر هستند چون استفاده آسان تری دارند.

برنامه های متنوع شست و شو

با اینکه داشتن برنامه های شست و شو متنوع و حالت های مختلف شست و شو یکی از محاسن لباسشویی به حساب می آیند اما بهتر است قبل از خرید به این نکته توجه کنید که تا چه حدی به این امکانات احتیاج دارید. بسیاری از برنامه های شست و شو را شاید سالی یکبار هم استفاده نکنید. بعضی دیگر را هم که به تنظیم زیادی احتیاج دارند ممکن است به خاطر بی حوصلگی اصلا استفاده نکنید.

به گفته یکی از فروشندگان لوازم خانگی برای راهنمایی ما درباره برنامه های شست و شو، برنامه های مخصوص شست و شوی لباس کودک، شست و شوی اقتصادی، شست و شوی پتو و ملحفه و شست و شوی روزانه جزو برنامه هایی هستند که استفاده زیادی دارند و ارزش پرداخت پول بیشتر را دارند اما برنامه هایی مثل شست و شوی لباس های تیره، شست و شوی ضدچروک، شست و شوی فوق سریع یا شست و شوی مشابه شست و شوی دستی شاید چندان هم ضروری نباشند.

در نتیجه می توان از آنها چشم پوشی کرد. قابلیت تنظیم دما و قابلیت شست و شو با دمای پایین آب هم جزو قابلیت های کاربردی لباسشویی به حساب می آید. مدل های جدید که قابلیت شست و شو با آب سرد را با همان کیفیت آب گرم دارند در مصرف انرژی صرفه جویی بیشتری می کنند.

شگردهایی که باید بدانید

زمان خرید ماشین لباسشویی به نام کشور تولیدکننده درج شده روی بدنه آن دقت کنید. به گزارش برترین ها گاهی مدل های تقلبی و مدل های بازار مشترک تا حت لیسانس را با عنوان نمونه های اصلی با قیمت بالا به شما می مفروشند. مدل هایی با ظرفیت بالا قیمت بالاتری دارند. پس اگر به لباسشویی با ظرفیت بالا احتیاج ندارید به خاطر تبلیغات و صحبت های فروشندگان زیر بار خریدن مدلی با ظرفیت زیاد نروید. زمان خرید به بدنه مدلی که انتخاب می کنید دقت کنید.

هرچه سوراخ های دیگ داخلی ریزتر باشد کیفیت شست و شو بیشتر است و آسیب کمتری به لباس ها وارد می شود. زمان خرید لباسشویی حتما دقت کنید مدلی که می خرید صدای کمی تولید کند و لرزش نداشته باشد، به قابلیت شروع با تاخیر شست و شو هم دقت کنید.

این قابلیت مخصوصا برای کسانی که شاغل هستند بسیار کاربردی و مناسب است. قفل کودک هم برای کسانی که فرزند کوچک دارند ضروری است و مهمترین نکته اینکه شما قبل از خرید می توانید کاملا مدل انتخابی تان را بررسی کنید. پس بهتر است تمام امکاناتی را که فروشنده اعلام می کند را قبل از خرید چک کنید.

نمونه هایی برای خرید

اگر ماشین لباسشویی پنج کیلویی می خواهید می توانید مدل EWF10040W الکترولوکس با 830 هزار تومان و WAK800 باکنشت با 520 هزار تومان را می توانید انتخاب کنید اما اگر مدلی با ظرفیت بیشتر می خواهید، می توانید مدل J149 سامسونگ هفت کیلویی را 895 هزار تومان، WAS28441ME بوش هشت کیلویی را با یک میلیون و 320 هزار تومان و TDE-WF 901 ال جی 9کیلویی را با یک میلیون و 580 هزار تومان انتخاب کنید.

البته برای ظرفیت های بالاتر از شش کیلوگرم گزینه های زیاد دیگری هم برای انتخاب دارید. مثلا می توانید یکی از مدل های هفت کیلویی WMB71241 بکورا با 775 هزار تومان و WTD-WF 7703 ال جی را با 730 هزار تومان انتخاب کنید یا سراغ خریدن مدل EWN14991W 8 کیلویی الکترولوکس بروید و آن را با یک میلیون و 570 هزار تومان خریداری کنید. اگر هم مدلی 12 کیلویی می خواهید ممکن است مدل H12F سامسونگ با قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان مناسب تان باشد.


 ==============================================================================

در‌حال‌حاضر ماشين لباسشويي‌هاي موجود در بازار به دو صورت اتوماتيك و نيمه اتوماتيك در بازار موجودند كه ماشين لباسشويي‌‌هاي نيمه اتوماتيك به‌صورت دوقلو و سطلي در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌گيرند و از قيمت پايين‌تري نسبت به ماشين لباسشويي‌هاي تمام اتوماتيك برخوردارند .
مارك‌هاي ارج، آزمايش، آبسال، سپهر الكتريك، حاير و پاكشو را از برندهاي داخلي پرفروش و سامسونگ، ال‌جي، دوو، زيمنس، زيرووات، آ.ا.گ و ... را از برندهاي مطرح خارجي هستند. در ميان ماشين لباس‌‌شويي‌هاي خارجي محصولات كره‌اي نسبت به ساير مارك‌ها از فروش بالاتري برخوردارند. ماشين لباسشويي‌هاي ايراني به‌دليل قيمت مناسب و كيفيت مطلوبي كه دارند در كشورمان از فروش بالايي برخوردارند. اين در حالي است كه گروهي از فروشندگان معتقدند اختلاف چنداني ميان قيمت برندهاي ايراني و خارجي وجود ندارد، ضمن اينكه محصولات ايراني كيفيتي پايين‌تر از نمونه‌هاي خارجي دارند.
افرادي كه فكر مي‌كنند پرداخت هزينه بالا ضامن كيفيت بالاي كالا است و لباس‌هاي‌شان بهتر شسته مي‌شود، اشتباه مي‌كنند. چرا كه خريد ماشين لباسشويي‌هاي آخرين مدل معمولا تنظيمات بيشتر و پيچيده‌تر، چرخش سريع‌تر و احتمالا استوانه‌اي بزرگ‌تر عايدشان مي‌كند در حالي‌كه كيفيت ساخت همان است.

 

نكاتي كه رعايت آنها باعث افزايش بازده ماشين‌لباسشويي و صرفه‌جويي در مصرف انرژي مي‌شود به اختصار آورده‌ايم.
1 - هنگام انتخاب ماشين‌لباسشويي توجه داشته باشيد نمونه‌اي را انتخاب كنيد كه متناسب با نياز شما باشد.
هرگز يك ماشين لباسشويي 7كيلويي براي يك خانواده دو تا سه نفره كه حداقل هفته‌اي دو بار از ماشين لباسشويي استفاده مي‌كنند، مناسب نيست. همچنين يك ماشين‌لباسشويي كوچك (5كيلويي) براي يك خانواده پرجمعيت مناسب نيست.
2 - از استفاده پشت سرهم ماشين‌ لباسشويي در فاصله زماني كوتاه خودداري كنيد. برخي از افراد ماشين لباسشويي را پس از تخليه لباس‌ها دوباره روشن كرده و به عبارتي در يك روز چندين بار از آن استفاده مي‌كنند. اين عمل باعث استهلاك ماشين‌لباسشويي مي‌شود.
3 - هنگام خريد سعي كنيد ماشين لباسشويي خريداري كنيد كه ضمن داشتن علامت استاندارد و برچسب مصرف انرژي، كارآيي و بازدهي بالايي داشته باشد.
4 - تا حد امكان از برنامه‌هاي دوره‌اي كم آب‌كشي براي آب‌كشي البسه استفاده كنيد.
5 - از لباسشويي زماني استفاده كنيد كه لباس به اندازه كافي داشته باشيد و ماشين لباسشويي را براي چند تكه لباس روشن نكنيد.
6 - فيلتر و دهانه پودر لباسشويي را به‌طور منظم تميز كنيد.
7 - استفاده از لوله‌كشي آب گرم محل مسكوني در كاهش مصرف انرژي ماشين لباسشويي بسيار مفيد است.
8 - براي شستن لباس‌ها از درجه حرارت مناسب آب و براي آب‌كشي از آب سرد استفاده كنيد.
9 - قبل از روشن كردن ماشين لباسشويي توجه داشته باشيد كه سيستم الكتريكي منزل (پريز، فيوز و ...) و سيستم آب منزل به جدول مشخصات فني ارائه شده از طرف شركت سازنده هماهنگي داشته باشد.
10 - از تركيب شوينده‌ها و مواد شوينده براي شستن لباس‌ها در ماشين‌ لباسشويي پرهيز كنيد. چراكه اين تركيبات كالا بسيار خطرناك هستند. به عنوان مثال، سفيد‌كننده‌ها در برخورد با صافي‌هاي شيميايي دستگاه، ‌گازهاي خطرناكي متصاعد مي‌كنند.
11 - از پودر لباسشويي بيش از حد استفاده نكنيد. زيرا كف زياد به ماشين لباس‌شويي فشار مي‌آورد و انرژي بيشتري مصرف مي‌كند.
12 - پارچه‌هاي خيلي چرك را ابتدا خيس كنيد. مي‌توانيد براي اين كار از برنامه خيساندن البته استفاده كنيد. به اين ترتيب در يك دور شستشو و مصرف برق بيشتر صرفه‌جويي كرده‌ايد.
13 - اگر ناگهان آب از ماشين لباس‌شويي سرازير شد، قبل از هر چيز لوله فاضلاب را چك كنيد و پس از آن به دنبال مشكل دستگاه بگرديد.
14 - براي شستن اشيايي چون عروسك، پتو، كفش به موارد ذكر شده روي آنها توجه كنيد تا آسيبي به كالا و همچنين ماشين لباس‌شويي وارد نشود.
 
============================================================


تفاوت مدل پایه و آخرین مدل یک مارک ماشین لباسشویی در چیست؟
افرادی که دنبال خرید ماشین لباسشویی هستند با پرسشی اساسی مواجه می شوند و آن این است که اگر پول بیش تری بدهند و ماشین لباسشویی گران تری بخرند آیا لزوما لباس هایشان بهتر شسته خواهد شد. جواب منفی است. با خرید ماشین لباسشویی های آخرین مدل معمولا تنظیمات بیش تر، چرخش سریع تر و احتمالا استوانه بزرگ تری عایدتان خواهد شد اما کیفیت ساخت همان خواهد بود. همه تولیدکنندگان ماشین لباسشویی چندین مدل طبق استانداردی می کنند که خودشان در نظر دارند. معمولا مدل های پایه سرعت چرخش کم تر، دکمه های کم تر، تنظیمات کم تر و حجم کم تری دارند. ممکن است تفاوت قیمت مدل پایه با آخرین مدل به چندصد هزار تومان هم برسد اما هیچ تفاوتی در کیفیت آن ها وجود ندارد .
اگر می خواهید کیفیت ماشین لباسشویی که می خواهید بخرید بهتر باشد باید مارک بهتری انتخاب کنید. مثلا اگر مدل پایه ماشین لباسشویی با مارک بهتر را انتخاب کنید مسلما آرام تر و مطمئن تر از ماشین لباسشویی آخرین مدل با مارک پایین تر برایتان کار می کند. نکته مهم این است که ساخت یک مارک ماشین لباسشویی، چه مدل پایه، چه تنظیم دار و چه آخرین مدل، همه با یک استاندارد ساخته شده اند و بیش تر قطعاتشان مانند هم است. هنگام خرید قیمت پایه ماشین لباسشویی های مارک های مختلف را با هم مقایسه کنید. اگر قیمت پایه یک ماشین لباسشویی چهارصد هزار تومان است و مدلی که شما پسندیده اید هفتصد هزار تومان است بدانید که دارید سیصد هزار تومان بابت ظاهر و دکمه های بیش تر پول می دهید. اگر از این دکمه ها استفاده نمی کنید لزومی هم ندارد که پول اضافی بابت آن بدهید.

 

آیا اگر لباسشویی گران تری بخرم ماشین بهتری دارم؟
اگر از مارک بهتری بخرید بله اما اگر پول بیش تری صرف مدل گران تری از همان مارک بکنید که دکمه های بیش تر و سرعت چرخش بیش تری دارد جواب منفی است. باید در نظر داشته باشید عبارت «ماشین لباسشویی بهتر» به کیفیت و مطمئن بودن ماشین لباسشویی برمی گردد. مثلا ممکن است یک ماشین لباسشویی نه چندان خوب در ۱۴۰۰ دور در دقیقه با حجم شش کیلوگرم هنوز «بهتر» از ماشین لباسشویی از همان مارک با مدل ارزان تر باشد که فقط هزار دور در دقیقه می زند و حجم آن پنج کیلوگرم است. اگر بهتر بودن ماشین لباسشویی را از روی دکمه ها و تنظیماتش ارزیابی کنید از این مورد مهم غافل می مانید و مثل این است که یک ماشین قراضه با رنگ زیبا و بوق خوش صدا بخرید.
بعضی ها از این شکایت دارند که مدام مجبورند هزینه های گزاف تعمیر ماشین لباسشویی نه چندان قدیمی شان بپردازند. این ماشین لباسشویی ها معمولا کیفیت خوبی ندارد و آن را ارزان خریده اند. اما این افراد عقیده دارند ماشین لباسشویی شان را «خیلی هم ارزان نخریده اند». مشکل این جاست که آن ها پول اضافی بابت چرخش سریع تر، حجم بیش تر و تنظیمات گوناگون داده اند نه برای کیفیت قطعات. بدترین تولیدکننده ها هم می توانند به محصول خود زیباترین رنگ را بزنند. توصیه می کنم مقاله چه نکاتی را در تعمیر ماشین لباسشویی باید در نظر گرفت؟ را در سایت ایران کالا مطالعه نمایید. حتی ممکن است دور خیلی بالایی داشته باشد اما چون سایر قطعاتش ارزان قیمت است تکان های شدید می خورد و گاهی هم دوره راه می افتد. اگر هنگام خرید مدل پایه بخرید ممکن است چرخش آن خیلی سریع نباشد، تنظیمات کم تری داشته باشد و حجم آن هم معمولی باشد اما باز هم به آخرین مدل مارک پایین تر با همان قیمت می ارزد.


============================================================

چند كیلویی می‌خواهید؟

اولین موضوعی كه برای خانم‌ها مهم است كم‌صدا‌بودن و بدون لرزش‌بودن این دستگاه است پس حتما باید از اجناس اصلی او خریداری كنید كه ضمانت‌نامه داشته باشند. درون ماشین لباس‌شویی صفحه‌ای استوانه‌ای شكل قرار دارد از جنس آلومینیوم فشرده و سبك كه روی آن آج‌های بسیار زیاد قرار گرفته‌اند برای شست‌وشوی لباس‌ها. اگر این استوانه با فشار دست عقب و جلو شود و تكان‌های شدید بخورد پس حتما موقع كار كردن سروصداهای زیادی به پا می‌كند. ماشین‌های لباس‌شویی از 3 مدل 5، 7 و 14كیلویی تشكیل می‌شوند. پرفروش‌ترین نوع این اجناس 5 كیلویی است زیرا ابعاد آن مناسب طراحی همه آشپزخانه‌هاست اما اگر نفرات خانواده شما بیش از آن است كه یك ماشین 5 كیلویی طی 2‌روز لباس های انباشته شده را تمیز كند حتما از ماشین‌های 7كیلویی استفاده كنید زیرا با انتخاب مدل‌های‌ 5 كیلویی حتما باید از ماشین 2بار استفاده كنید و در نتیجه شاهد بالاتر رفتن مصرف برق ماهانه‌تان خواهید بود. ماشین لباس‌شویی در حجم 12كیلویی هم در بازار پیدا می‌شود كه البته این مدل بیشتر در كارخانه‌ها، خشك‌شویی‌ها و باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌شود.


________________________________________

 

بهترین برندهای دنیا

از بهترین و پرفروش‌ترین برندهای دنیا می‌توان برندهای (ایندزیت، ال‌جی، سامسونگ و وستینگ‌هاوس) را نام برد. تمام این اجناس كارایی‌های یكسانی دارند به جز 2 مدل 2010 و 2011 ایندزیت و سامسونگ اما برای جلب توجه مشتری از آپشن‌ها و دكمه‌ها و مانیتورهای زیبا استفاده می‌كنند مثل لمسی بودن آن‌ها و پرنور بودن صفحه‌های نمایش. در حقیقیت این ویژگی‌های ظاهری بیشتر نمای ظاهری ماشین‌های لباس‌‌شویی را متفاوت می‌كنند بنابراین اگر دنبال كارایی بهتر هستید درگیر رنگ و طرح نشوید!


________________________________________


لباس‌‌تان چروك نمی‌شود

برند ایندزیت در سال ‌2011 یكی از بهترین مدل‌های خود را معرفی كرد. این ماشین لباس‌شویی نه‌تنها لباس را تمیز می‌كند بلكه آن را كاملا خشك كرده به‌طوری كه دیگر لازم نیست آن را روی طناب آویزان كنید. در حالت خشك‌كن این مدل، حرارت همراه با سرعت و چرخش بالا طوری تنظیم شده كه لباس را كاملا خشك می‌كند البته این حرارت به لباس‌های ابریشمی و پلاستیكی آسیب می‌رساند اما در مورد لباس‌های نخی‌تان نباید نگران باشید و همه چیز را به ماشین لباس‌شویی بسپارید از شست‌وشو گرفته تا خشك كردن آن‌ها‌؛ به عبارت دیگر این ماشین لباس‌‌شویی، لباس را برای‌تان هم می‌شوید و هم خشك می‌كند بدون این‌كه چروك شود!


________________________________________


جنس را انتخاب كنید بقیه را به ماشین بسپارید

برند سامسونگ در ماشین لباس‌شویی مدل2011 خود، نقص مدل ایندزیت را تكمیل كرد. آپشنی كه این برند از خود ارائه داد اینگونه بود كه شما جنس پارچه موجود در ماشین را انتخاب می‌كنید و خود دستگاه به‌صورت اتومات حرارت را نسبت به آن تنظیم می‌كند تا به لباس آسیب نرسد. با این آپشن نه‌تنها لباس‌های ابریشمی و پلاستیكی بلكه حتی می‌توانید عروسك و كتانی و... را هم در ماشین به‌راحتی بشویید.


________________________________________


هر سال یک رنگ!

درسال 90 بیشترین فروش را رنگ سفید یخچالی داشت اما فروشندگان پیش‌بینی كرده‌اند در سال جدید رنگ نقره‌ای محبوب‌تر جلوه می‌كند و انبار مغازه‌های خود را از این رنگ پر كرده‌اند البته رنگ‌ زرشكی با طرح گل كه یكی از مدل‌های شناخته شده برند ال‌جی‌ است هم طرفداران خاص خودش را دارد؛ در سال90 خیلی از خریداران سراغ این رنگ رفتند اما این طرح با وجود طرفداران بالا هنوز نتوانسته برای بازار فروش رنگ سفید یخچالی یك رقیب به شمار بیاید.

________________________________________

آبسال، نماینده محبوب ایرانی‌ها

در میان برندهای ایرانی كه ماشین لباس‌‌شویی تولید می‌كنند باید به برند آبسال اشاره كنیم. آبسال بهترین برند ایرانی است كه ماشین‌ لباس‌‌شویی‌هایی با قیمت مناسب و كیفیت بالا در بازار عرضه می‌كند. پرفروش بودن این برند بسیار قابل توجه است تاجایی كه به گفته فروشندگان این كالا آمار فروش آبسال با برندهای ال‌جی و وستینگ‌هاوس رقابت می‌كند. این برند در ابعاد 3، 5، 7 و 14 كیلویی عرضه می‌شود و نه تنها روی كم‌صدا بودن موتور دستگاه تاكید دارد بلكه از نظر ظاهری و زیبایی هم در بین برندهای ایرانی حرف اول را می‌زند.

________________________________________

در انواع رنگ

ویژگی ماشین‌های لباس‌‌شویی ال‌جی سرعت‌ بالای آن‌هاست. به‌طور كلی سرعت بالای این دستگاه یكی از مزیت‌های این برند است كه موردتوجه همه قرار گرفته. خدمات پس از فروش و ضمانت‌نامه آن در دست شركت گلدیران است و ‌همین ضمانت‌نامه آن را در بین برندهای دیگر معروف ساخته است. حداقل 2سال ضمانت از بهترین مزیت‌های این برند است. رنگ‌بندی متفاوت نسبت به بقیه برندها نیز این اجناس را محبوب ساخته است. برند ال‌جی تا دل‌تان بخواهد طرح و نقش در رنگ‌های مختلف تولید كرده كه همین تنوع انتخاب را مشكل می‌كند.

________________________________________

دستگاه‌هایی با عمر طولانی

برند بوش (Bosch) هم از بهترین برندهای دنیاست كه طرفداران خاص خود را دارد. این برند، ماشین لباس‌شویی‌های خود را در ابعاد 5 و 7 كیلویی به بازار عرضه می‌كند؛ 25 سال سابقه كار این برند است كه در 10 سال گذشته بهترین تولید را در بین سال‌های عمر خود داشته است. مدل‌های طراحی این برند بسیار زیاد و جالب است و هر خریداری با دیدن آن تمایل به خرید آن پیدا می‌كند. عمر طولانی دستگاه‌های بوش از مزیت‌های این برند است كه قابل تحسین است.

=======================================================================================

+++ لینکهای مرتبط >>> پیشنهاد می شود مطالب زیر را نیز بخوانید:
>>  راهنمای جامع برای انتخاب و خرید بهترین مارک یخچال فریزر

>>

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان