کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> گمانه زنی هایی جدید از علت منفی شدن بورس پس از توافق هسته ای // تیر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


+++++++++++++++


بورس تهران از نگاه بورس نگار >>>

گمانه زنی هایی جدید از علت منفی شدن بورس پس از توافق هسته ای  


+++++++++++++++

 

 

>>> گمانه زنی هایی جدید از علت منفی شدن بورس پس از توافق هسته ای


وب سایت بورس نگار - نگاهی به بازار دوشنبه 29 تیر 94 - در دومين روز كاري پس از اعلام توافق هسته اي، شاهد دومين افت سنگين و همه جانبه بازار سهام بود سقوطي كه حتي حرفه اي هاي بازار را هم دچار سردرگمي نموده، استارت روند منفي بازار امروز با صف فروش مستحكم خپارس روشن بود جايي كه فروشندگان در اين نماد (تقريبا معادل يك درصد از كل سهام شركت)بصورت سفت و سخت در صف فروش نشسته و تكان نخوردند تا ساير نمادهاي خودرويي هم كه منتظر بهانه اي براي منفي شدن بودند كم كم به صف فروش برسند فروشندگان خپارس به حدي در كارشان جدي بودند كه حتي جمع آوري صفهاي فروش خودرويي ها نظير جمع شدن صف 12 ميليوني خساپا در ميانه وقت نيز نتوانست اندكي از اين صف نشيني كم نمايد. ساير نمادها در گروه هاي مختلف نيز همرنگ جماعت بودند تا شاخصبا كاهش بيش از 680 واحدي به زير 68200 برسد حمايت مهم شاخص 68400 است كه اگر فردا بازار نتواند آن را پس بگيرد شرايط براي كاهش تا سطح بعدي مهيا مي شود، كه اميدواريم اينطور نشود.

البته امروز هم بحثهايي در مورد علت ادامه دار شدن روند منفي بورس پس از توافق هسته اي شنيده مي شد يكي از دلايل كه بنظر به واقعيت نزديكتر باشد اين بود که، خروج برخي پولهايي که عنوان ميشود به اميد توافق هسته اي وين و بازدهي كوتاه مدت در يكي دو هفته به بازار سرازير شده بود تا نظير آنچه پس از ژنو و لوزان اتفاق افتاد بازدهي 20 درصدي در يك هفته نصيب شان شود و حالا که دیدند خبری از بازدهی سریع و یک هفته ای نیست شروع به خارج شدن کرده اند که اگر این فرضیه را درست بدانیم باید چند روزی منتظر عرضه ی این گروه باشیم. دوستي ميگفت همه قبل از توافق خريدهايشان را كامل كرده بودند براي بعد از توافق بفروشند ولي بعد از توافق همه منتظر بودند تا كسي خريد كند!!!

در رابطه با تاثير توافق هسته اي وين بر بازارهاي پولي و مالي هم تحليل ها و برداشت ها متفاوت است ما سعي نموده ايم تحليلهاي مختلف را كه به واقعيت نزديكتر است در سايت درج كنيم تا مخاطبان بتوانند جمع بندي اين تحليلها را داشته باشند، ولي به شخصه معتقدم تا زمانيكه تحريمها رسما برداشته نشود نميتوان آثار حتي كوتاه مدت آن را بطور كامل و جامع در ميان بطن جامعه مشاهده كرد اما آنچه كه مشهود است و اختلاف بر سر آن اندك است اين نكته است كه توافق هسته اي باعث عدم افزايش تورم و بهبود اوضاع كلي خواهد شد چرا كه بطور مثال مبادلاتي كه پيش از اين بايد براي دور زدن تحريمها مشمول هزينه هاي اضافي مي شد رفع شده و دامنه تامين منابع گسترده خواهد شد كه همين تنوع تامين كنندگان سبب كاهش قيمتها خواهد شد و همچنين در بخش فروش نفت برطرف شدن محدوديتهايي كه امريكا روي كاهش خريد مشتريان عمده نفت ايران (بصورت هر شش ماه 20درصد كاهش خريد نفت از ايران) وضع كرده بود خود عامل موثري در كوتاه و ميان مدت بر منابع وارد شده به كشور است.   

در اين لينك نظرات چندين صاحب نظر در حوزه مسكن آمده كه خواندن آن خالي از لطف نيست: دو پالس توافق هسته ای به بازار مسکن //  ...


از گزارشات جديد منتشره شركتها، سه نماد وانصار، مارون و مپنا گزارشات مثبتي به شرح ذیل ارائه دادند؛
وانصار در صورت مالی 12 ماهه منتهی به 93،  407 ریال سود برای هر سهم محقق کرده است. در حالیکه وانصار سال 93 افزایش سرمایه 33 درصدی از محل مطالبات داشته است.همچنین این بانک احتمال تقسیم سود 300 ریالی دارد.

مارون طی سه ماهه اول سال 94 توانسته مقدار 1 میلیون و 164 هزار و 287 تن تولید کند و از این مقدار 465 هزار و 613 تن، معادل مبلغ 13 هزار و 507 میلیارد و 853 میلیون ریال نیز به فروش برساند که با توجه به فروشش طی سه ماه بنظر می رسد قادر به پوشش بیش از 30 درصدی پیش بیین خود طی گزارش سه ماهه باشد.

سود هر سهم "مپنا" در سال مالی 93 با رشد 20 درصدی 603 ریال به بازار اعلام شده. آخرین پیش بینی سود هر سهم "مپنا" برای سال مالی 93 501 ریال بوده است.
 


موفق و پیروز باشید / وب سایت بورس نگار http://boursenegar.ir

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان