کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

کارگزاری خبرگان سهام، کارگزاری مفید، کارگزاری صبا تامین، کارگزاری حافظ و کارگزاری آگاه >>> معرفی کارگزاران برتر بورس در 4 ماهه سال 94 // 6 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


کارگزاری خبرگان سهام، کارگزاری مفید، کارگزاری صبا تامین، کارگزاری حافظ و کارگزاری آگاه >>>

معرفی کارگزاران برتر بورس در 4 ماهه سال 94 // 6 مرداد 94
 

 
۲۰ کارگزار پر درآمد و کم درآمد در ۴ ماه اول سال جاری مشخص شدند و در این میان ۱۰ کارگزار برتر ۴.۸ هزار میلیارد تومان را جابجا کردند. ۱۰ کارگزار ضعیف هم در مجموع یک درصد از ۱۲.۸ هزار میلیارد تومان را انجام دادند.


 به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی 4 ماه اول سال جاری هم نه تنها خبری از بهبود اوضاع بازار سهام و جبران زیان های طولانی مدت سهامداران نشد بلکه به رغم حصول توافق قرن و از بین رفتن ریسک سیاسی 10 ساله از بازار سرمایه، در رویدادی غیر قابل انتظار و پیش بینی، همه متغیرهای اصلی معاملات به حضور در مدار نزولی ادامه دادند.

 براساس این گزارش، در این مدت و طی 79 روز کاری 4 ماه اول سال  هرچند شاخص بورس با افزایش 5 هزار و 113 واحدی از بازدهی 8.2 درصدی حکایت داشت اما اکثر سرمایه گذاران با زیان و کاهش سرمایه مواجه شدند و قیمت سهام اکثر شرکت ها افت محسوسی کرد.

 از سوی دیگر درحالی بیش از 19.4 میلیارد سهم شرکت های بورسی به ازرش 12.8 هزار میلیارد تومان توسط یک میلیون و 221 هزار و 133 خریدار داد و ستد شد که بیش از نیمی از 101 شرکت کارگزاری با شرایط سختی در درآمد زایی روبرو بودند اما نیمی دیگر از شرکت ها مخصوصا" کارگزاران وابسته به نهادها و سازمان و بانک ها و یا برخوردار از مشتریان حقیقی و حقوقی انبوه، با وجود وضعیت نامناسب بازار توانستند درآمدهای قابل توجهی را شناسایی کنند.

 براساس این گزارش، در صدر این گروه کارگزاری خبرگان سهام قرار دارد که با انجام عرضه اولیه پتروشیمی مبین و معاملات زیرمجموعه های وزارت نفت به تنهایی 9.72 درصد از کل معاملات 12.8 هزار میلیارد تومانی را به نام خود کند.

 کارگزاری مفید هم که دارای مشتریان متعدد و معاملات آنلاین گسترده است، رتبه های بالای گذشته خود را حفظ کرد و با انجام 6.92 درصد معاملات در رده دوم جا خوش کرد. کارگزاری صبا تامین هم که وابسته به سازمان تامین اجتماعی بوده و مسئول همه خرید و فروش های مرتبط با این سازمان و شستا است، با سهم 6.81 درصدی در پله سوم ایستاد.

 دو کارگزاری حافظ و آگاه هم با فاصله زیاد نسبت به سه کارگزار اول و نقش 3.05 و 2.90 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 در ادامه هم کارگزاری های بهگزین، صبا جهاد، پارس گستره خبره ، بانک ملی ایران و بانک صادرات با انجام 2.27 تا 1.68 درصد از کل معاملات 4 ماه اول سال در زمره 10 کارگزار پردرآمد و برتر بودند.

 در برابر این 10 کارگزار که به تنهایی 38 درصد از مجموع معاملات ماه های فروردین، اردیبشهت ، خرداد و تیر را یعنی بیش از 4.8 هزار میلیارد تومان را به نام خود کردند، سهم 91 کارگزار دیگر 62 درصد شد و از این میان 10 کارگزار بسیار ضعیف در مجموع قادر به جابجای حدود یک درصد از 12.8 هزار میلیارد تومان شدند.

 این 10 کارگزار شامل شرکت های نماد شاهدان، ستاره جنوب، فولاد مبنا، دنیای نوین، آبتین استاک، آفتاب درخشان، کالای کشاورزی، سهم آذین، پگاه یاوران نوین و بهین پویا هستند که با سهم بسیار ناچیز 0.02 تا 0.16 درصدی از سپری شدن روزهای بسیار سخت در 4 ماه اول سال حکایت داشتند.

 براساس این گزارش، طی ماه گذشته هم که بیش از 19.4 میلیارد سهم به ارزش 3.8 هزار میلیارد تومان در بورس جابجا شد، کارگزاری خبرگان سهام با 10.07 درصد در صدر ایستاد. کارگزاری های مفید با 6.72 درصد، حافظ با 5.56 ، صبا تامین 4.46 ، پارس گستره خبره 3.13، بانک کارآفرین 2.68، بهگزین 2.40 ، بانک ملی ایران 2.33 ، آگاه 2.05 و اقتصاد بیدار با 1.88 درصد از کل معاملات 10 شرکت کارگزاری برتر را تشکیل دادند.

 در انتهای جدول هم 10 کارگزاری نماد شاهدان، ایران سهم، ستاره جنوب، دنیای نوین، آفتاب درخشان، آبتین استاک، کالای کشاورزی، سهم آذین ، پگاه یاوران نوین، بهین پویا و ارزش آفرین الوند با انجام 0.05 و حداکثر 0.16 درصد از کل معاملات در فهرست ضعیف ترین شرکت های کارگزاری قرار گرفتند.

 

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان