کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

هنر سهامداري در بورس >>> معامله گر موفق در بورس چه کسی است؟

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


هنر سهامداري در بورس >>> معامله گر موفق در بورس چه کسی است؟


معامله گر موفق کسی است که:

 - سیستم معاملاتی بسیار ساده و کار آمدی را دارد.مهم نیست که چه نوع سیستمی دارید بلکه مهم آن است که سیستم شما بتواند اخطار های لازم را به موقع به شما بدهد.

- زمانیکه فرصت معاملاتی قدرتمندی وجود دارد معامله می کند. اصلا برایش مهم نیست که یک هفته و یا یک ماه معامله ای انجام ندهد او همانند یک شکارچی است . تا مطمئن نشود که شکارش به اندازه کافی نزدیک نشده فشنگ اش را به هدر نخواهد داد. هر روز دنبال سیستم های جدید معاملاتی نیست چون ازقبل به این نتیجه رسیده که سیستمش بدرستی کار می کند و بهترین نتیجه را تا به حال از آن گرفته است. به این درک رسیده است که تمام سیستم ها مثل هم هستند و جام مقدسی در سیستم ها وجود ندارد. میداند که رنگ آسمان تمام سیستم های معاملاتی مثل هم هست.

- یاد گرفته وقتی زیان می کند ابتدا اشکال کار را درون خودش جستجو کند نه سیستمش.

- حد زیان درستی را برای تمام معاملاتش تعیین می کند و هیچوقت حد زیان را با مشاهده احتمال فعال شدن توسط بازار تغییر نمی دهد.

 - هرگز دنبال این نیست که با ریسک کردن زیاد یک سود رویایی بدست بیاورد همیشه به نسبت ریسک به بازده تعریف شده و مدیریت سرمایه اش پایبند است.

- زمانیکه حد ضرر منطقی که تعیین کرده توسط بازار فعال می شود اصلا ناراحت نخواهد شد و حتی باید خوشحال نیز باشد از اینکه برای حرکت احتمالی برگشت بازار ازقبل چاره اندیشی کرده است همانند یک سرداری که در مواقع قدرت دشمن فرمان عقب نشینی موقتی می دهد اگرچه شکست را پذیرفته اما خود و سربازان خود را در سلامت نگاه داشته است.

- از اینکه به یک موقعیتی که به نظرش شرایط ورود به آن معامله را نداشته و وارد نشده اما روند بسیار قدرتمند رشد کرده و از این روند جا مانده اصلا احساس پشیمانی نمی کند زیرا بر اساس سیگنال های سیستم خود عمل نموده است. او می داند که بازار همیشه بر اساس منطق الگو و قیمت و یا حتی زمان مورد نظر تغییر روند نمی دهد و بارها اتفاق افتاده که بازار بدون هیچ دلیلی تغییر رفتار داده است.

- هرگز به خاطر اینکه معاملات سود دهی را برای مدت متوالی داشته و یا دفعات و ماههای متولی سود ده بوده احساس اعتماد به نفس بیش اندازه نمی کند.

- وقتی در معامله زیان می کند اصلا ناراحت نمی شود همانطور وقتیکه سود می کند به هیچوجه ذوق زده نمی شود. خوشحالی او از سود بردن در معامله نیست بلکه به این دلیل خوشحال است که کارش را درست انجام داده . او در فکر درست انجام دادن کار درست است نه شمردن پول هایش.

- هرگز به دلیل اینکه دیگران به معامله ای خاص ورود کردند و یا اینکه ازجایی شنیده باشد که این سهم بالامیرود و یا پایین میاید و باید به این معامله ورود نماید، اقدام نمی کند.

 - بر اساس آنچه که فکر می کند معامله نمی کند بلکه بر مبنای آنچه که باید بر اساس پلن معاملاتی بر آن پایبند باشد و می بینداقدام می کند. او بدرستی می داند که هنر یک معامله گر می تواند این هم باشد که چه وقت وارد بازار نشود .

- بیش از حد معامله نمی کند و بیش ازحد تحلیل نمی کند .

- دنبال کشف ماورای اتفاقات نیست . همان چیز هایی رو می بیند که جلوی چشمش در چارت شکل گرفته است.

- نه ترس از بازار دارد و نه طمع می کند.

- هرگز راجع به موفقیت هایش در بازار اغراق نمی کند و ضرر هایش را کم نشان نخواهد داد.

- متواضع است و از کمک و راهنمایی به معامله گران کم تجربه به منظور پیدا کردن راه درست و موفق شدن کوتاهی نمیکند. ذکات دانش خود را در انتشار آن می داند.تا زمانیکه از روشی مطمئن نشده ، دیگران ، بویژه معامله گران کم تجربه را با توصیه های خود گمراه نمی کنه.

کسی است…..

آیا شما یک چنین فرد و یامعامله گری هستید و یا بدون اینکه تلاش نمایید با دست یابی به سطوح قابل قبولی از اعتماد به نفس، انضباط وشخصیت معامله گری مناسب ، آنگونه که در بالا توضیح داده شد، در بازار بورس و سهام سود بدست آورید ؟ سود بردن در هر بازاری نتیجه یک ذهن تربیت شده است نه شانس و اقبال. سود بردن نتیجه کیفیت انجام معامله است و حاصل نمی گردد مگر با ذهنی تربیت شده . کیفیت اصلا اتفاقی نیست.

.....................................................................

در همین رابطه بخوانید:

هنر سهامداري در بورس >>> هفت معیار طلایی برای تشخیص سهام ارزنده بازار

هنر سهامداري در بورس >>> آنچه سهامداران حقیقی بورس باید بیاموزند ...

هنر سهامداری در بورس >>> در سرمایه گذاری های مالی معمولا افراد اندکی به شکلی معقول رفتار می کنند...

هنر سهامداری در بورس >>> آنچه هر سرمايه‌گذار بازار بورس بايد بداند

هنر سهامداری در بورس>>> قانونهای مفیدی از موفق ترین مرد بورس...

هنر سهامداری در بورس >>> از اشتباهات خود درس بگيريم / يك اشتباه دو ميلياردی!!!

هنر سهامداری در بورس >>> رفتارشناسي بازار سهام (Behavioral Finance)

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان