کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> راهكارهاي مفيد مالي >>> 17 توصیه ساده و كاربردي برای پیشرفت مالی بهتر و بیشتر

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 7 دقيقه


>> راهكارهاي مفيد مالي >>> 17 توصیه ساده و كاربردي برای پیشرفت مالی بهتر و بیشتر

 


وب سایت بورس نگار - ما می‌توانیم با به کار بردن چند روش ساده دارایی بیشتری داشته باشیم. در این گزارش از چندتن از کارشناسان خواسته‌ایم تا تجربیات خود را در این زمینه در اختیار ما قرار دهند. سوالی که از آنها کردیم این بود که باارزش‌ترین درسی که در طول تحصیل خود و از خواندن دروس مالی و پولی یاد گرفته‌اید چه بوده است. خلاصه پاسخ‌های آنها را به شکل کوتاه در این متن ملاحظه می‌کنید:


1- پس‌انداز خود را در حسابی جداگانه نگهداری کنید، با این روش هربار که به حساب روزانه‌تان سر می‌زنید از مقدار موجودی خود باخبر نمی‌شوید. به این ترتیب برای استفاده یا انتقال آن وسوسه نمی‌شوید. این عامل روانی باعث بهبود روند سپرده‌گذاری خواهد شد.

 

>>> >>> >>> پیشنهاد می شود مطالب زیر را نیز بخوانید:
>>> 15 راهی که پس‌انداز را لذت بخش می‌کند ...
>>> 9 راه مفيد برای پس‌انداز از بودجه ماهيانه؛ هوشمندانه خريد كنيد
>>> توصیه های مهم «وارن بافت» بزرگترین سرمایه ‌دار جهان برای ثروتمند شدن
>>> افرادی که از وضعیت اقتصادی خود راضی هستند، چه می‌کنند؟
>>> چگونه به یک میلیاردر خودساخته تبدیل شویم؟
>>> چگونه اقتصادی و هدفمند خرید کنیم؟

 
2-از بودجه خود برای رسیدن به اهداف لذت‌آور استفاده کنید، حتما یک یا دو هدف هیجان‌انگیز مانند سفر کردن یا خرید یک وسیله مورد علاقه‌تان را مد نظر داشته باشید تا برای رسیدن به آن تلاش کنید و در نتیجه انگیزه کافی برای کارکردن و بدست آوردن پول داشته باشید.


3-آنچه را که واقعا می‌توانید و واقعا به آن نیاز دارید خریداری کنید. حتی اگر معامله‌ای به نظر خوب می‌رسد به این معنا نیست که شما باید حتما در آن شرکت کنید.


4- مهم نیست که شما چه مقدار می‌توانید از بانک وام بگیرید بلکه مهم این است که چه مقدار در حساب خود دارید، واقعا کسی به اینکه شما چه مقدار اعتبار خواهید داشت اهمیت نمی‌دهد. روی پول خود حساب باز کنید.

 

>>> بیشتر بخوانید:>>> چگونه بدون سرمایه ثروتمند شوید؟

 

5- اجازه ندهید مشکلات شما را از ساختن یک برنامه‌ریزی مالی بازدارد. همیشه امیدوار باشید وقتی دارای برنامه هستید حتما به هدف خود می‌رسید.

 


6- با همه بدهی‌های خود خداحافظی کنید. اغلب ما با این تصویر غلط بزرگ شدیم که وام بگیرید، ماشین و خانه بخرید و وام دانشجویی بگیرید. اما بهتر این است که تا آنجا که می‌توانید از گرفتن وام‌های با بهره بالا اجتناب کنید.


7- برای خرید کردن صبور باشید. ما اغلب نزدیک به 20 سال یاد می‌گیریم که وام گرفتن خوب است، بنابراین زمان کمی وجود دارد که این تفکر را تغییر داده و آن را با رفتارهای جدید جایگزین کنیم. آنچه باید جایگزین گرفتن وام‌های با بهره بالا باشد این است که در پس‌انداز کردن صبور باشیم تا بتوانیم وسایل جدید خریداری کنیم یا به مسافرت برویم یا اینکه برای خرید خانه یا ماشین اقدام کنیم.


8- همیشه سعی کنید با همسر خود در یک تیم باشید. با یکدیگر نشسته و برنامه‌ریزی مالی خود را انجام دهید. پول‌ها را تقسیم کرده و صورت حساب‌های خود را پرداخت کنید. وقتی زوجین با همدیگر به حل و فصل مسائل مالی می‌پردازند کمتر دچار مشکل شده و تقریبا دعوایی بر سر مسائل مالی پیش نمی‌آید.


9- یک صندوق پس‌انداز برای هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی در نظر بگیرید. تجربه نشان داده که خیلی وقت‌ها بیماری و مشکلات مالی غیرمترقبه‌ای پیش می‌آید که نیاز است پولی برای روز مبادا کنار گذاشته باشید. مخصوصا زمانی که فرزند خردسال دارید و به دلیل مشغله کاری او را به مهدکودک می‌فرستید. بیمار شدن کودک در دوران خردسالی و در دوران مهدکودک امری اجتناب‌ناپذیر است که هزینه درمان زیادی را ایجاد می‌کند. در نتیجه وجود چنین پس‌اندازی کاملا توجیه‌پذیر است.


10- هرچیزی را که جامعه در مورد پول به شما می‌گوید باور نکنید. بدهی و وام می‌تواند آینده شما را نابود کند. این خیلی مهم است که بچه‌ها تقابل بین پول و بدهی را درک کنند و از آن مهم‌تر متوجه عواقب تصمیماتی که می‌گیرند باشند. وقتی شما همه حقیقت را بدانید مسلما بهتر تصمیم خواهید گرفت. اینکه در حال حاضر با گرفتن وام خود را مقروض کنید همیشه به صرفه نیست.


11- برای زمان‌های اورژانسی آماده باشید. با پس‌انداز کردن برای روزهایی که مشکلات مالی غیرقابل پیش‌بینی به‌وجود می‌آید خود را از سقوط به بدهی و گرفتن وام‌های با بهره بالا نجات دهید.


12- به پولتان بگویید که کجا باید برود. شما برای پول‌تان برنامه‌ریزی کنید. خیلی از ما نمی‌دانیم حقوقی که داشته‌ایم دقیقا صرف خرید چه چیزهایی شده و بنظر می‌رسد خود پول است که راه خود را پیدا کرده و از جیب ما خارج شده. این مشکل با داشتن برنامه‌ریزی مالی قابل حل است.


13- اهداف بلندمدت خود را روی کاغذ بنویسید. اینکه می‌خواهید چگونه پول بازنشستگی خود را خرج کنید نیاز به فکر کردن و برنامه‌ریزی دارد. اهداف بلندمدت خود را روی کاغذ نوشته و آنها را به ترتیب اولویت‌بندی کنید. با این کار تفکر خود را نظم بخشیده و راحت‌تر به این اهداف دستیابی پیدا خواهید کرد.


14- پول‌های مازاد خود را از کارت اعتباری خود خارج کنید. از زمانی که اغلب از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنیم ولخرجی‌ها افزایش پیدا کرده. در نتیجه برای جلوگیری از این ولخرجی‌ها بد نیست پول‌ها را از حساب خود خارج کرده و در پاکت پول نگهداری کنید. با این کار دیگر پول مازادی در کارت اعتباری تان موجود نیست که صرف خرید وسایل غیرضروری شود.


15- با بدهکاران خود صحبت کنید. اگر از آن دست افرادی هستید که پول به دیگران قرض داده‌اید و پولتان را پس نداده‌اند، بد نیست مذاکره کردن با این افراد را امتحان کنید. گاهی این صحبت کردن نتایج خوبی دارد و شما پول از دست رفته‌تان را پس می‌گیرید.


16- سخاوتمند باشید. یکی از مسائل مهمی که می‌تواند شما را در حل مسائل مالی کمک کند این است که از تجربیات دیگران استفاده کنید. برای این منظور بد نیست که شما هم برای دیگران دست و دلباز بوده و تجربیات خود را چه به‌صورت مشاوره مالی یا کمک در تنظیم بودجه ماهانه در اختیارشان قرار دهید.


17- روزهای خود را با توجه به نگاهی به آینده برنامه‌ریزی کنید. انتخاب‌های امروز شماست که پول شما را به آنچه که می‌خواهید داشته باشید هدایت می‌کند. اگر برنامه‌ریزی نداشته باشید و صرفا بخواهید امروز خود را سپری کنید پول‌هایتان صرف خرید‌های بی‌دلیل خواهد شد. کسی که در آغاز از لذت‌های کوتاه‌مدت چشم‌پوشی کرده و فداکاری می‌کند در نهایت پاداش‌های بزرگی درو خواهد کرد.

>>> >>> >>>  خبرهای مرتبط >>> پیشنهاد می شود مطالب زیر را نیز بخوانید:
>>> 15 راهی که پس‌انداز را لذت بخش می‌کند ...
>>> 9 راه مفيد برای پس‌انداز از بودجه ماهيانه؛ هوشمندانه خريد كنيد
>>> توصیه های مهم «وارن بافت» بزرگترین سرمایه ‌دار جهان برای ثروتمند شدن
>>> افرادی که از وضعیت اقتصادی خود راضی هستند، چه می‌کنند؟
>>> چگونه به یک میلیاردر خودساخته تبدیل شویم؟
>>> چگونه اقتصادی و هدفمند خرید کنیم؟

>>> چگونه بدون سرمایه ثروتمند شوید؟

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان